26 de set. 2010

VILANOVA DE MEIÀ-LLIGA PARAPENT 2010

Son les 8 de matí del dissabte i vaig equipat per anar amb moto, si si amb moto, i us explico per què; i es que demà diumenge hi ha organitzada la sortida anual a Sort per comprar loteria de nadal i jo que no m'ho vull perdre penso...... "si carrego el parapent a la moto, vaig a Vilanova de Meià per poder participar a la darrera proba de la Lliga de Parapent, volo i em quedo al sopar de cloenda i entrega de trofeus i vaig a dormir a La Règola, l' endemà tiro cap a Sort i em trobo amb tota la colla de "moteros" , ja m' hi enganxo i cap a casa fent la ruta de tornada amb ells"...; i sense pensar-me-ho i amb la conseqüent recomanació de la parenta provaré d'experimentar  això d'anar a volar amb moto. A aquesta hora del matí fot un fred que pela i porto l'equip d'estiu, no se m'acut res més que posar-me un paravent sota la jaqueta i començo el viatge amb tot el paquetàs lligat al seient  (com si portes mig passatger). Quin fred que fot  l'aire traspassa la jaqueta ...però em foto i aguanto. La carretera està bé i sense gaire trànsit. Em planto a Vilanova de Meià en 1 hora i mitja (he corregut massa) i tot just comença a aparèixer la vasca. El vent bufa de nord i no hi ha massa pressa per pujar a la sortida nova que han adequat al costat mateix de l'ermita. Hi pugem dalt la caixa del camió que porta els parapents i comprovo, ja a dalt, que la sortida està acabada de fer. Hi han fet passar una màquina excavadora i han donar inclinació al terreny, net de branques i herbes, i s'acaba amb un salt al fort pendent que te la muntanya (crec que pot ser bona per les ales deltes), tot i que té un desnivell justet per si no trinques aviat. Ens han posat la proba d'anar a fer "star point" a Santa Lis (antiga sortida de parapents de Vilanova), d' allà anar a l'Ametlla (vall d'Àger), passar pel Pla d'Escumol, tornar una altra vegada per Santa Lis, fer la pilona de les antenes de Vilanova, punxar una altra vegada Santa Lis i gol a la girola de Vilanova. Fa molt vent de nord oest i uns quants poden saltar a la vall d'Àger i només tornen cinc pilots, dels qual només un pot fer el gol. Els altres els ha fotut a terra la forta fuga del ponent. En quan a mi, he sortit una mica tard (a la sortida només hi ha lloc per un parapent obert) per la cua de pilots que hi havia i ja el vent era mot fort per la meva experiència i m'he limitat a volar i a aterrar (he volat 13 minuts). Tot un récord, però també he de dir que una gran majoria ha fet el mateix. Per esperar el sopar d'entrega de trofeus hem anat a caminar per les parets d'escalada i així fer una mica de gana. A les 10 del vespre s'ha fet el sopar i s'han repartit mes copes que en 10 anys de lliga d'ala delta. Sobre la 1 de la matinada ja em veus a mi equipat de motero i m'enfilo cap a Santa Maria de Meià (per no fer tanta volta) i així que entro a la pista de sorra (de pedres soltes) me les he vist negres per aguantar la motorassa que anava allà on volia ella i no jo, pels neumàtics de carretera, el pes que portava damunt i la manca d'experiència en aquest terreny. Quan ja he arribat a la carretera asfaltada de Fontllonga he deixat de suar i això que fotia una rasca de collons. Arribar a La Règola i posar-me al llit per descansar (a les 3 de la matinada) ha estat un relax indescriptible.
Aquest matí ja m'ha despertat la meva costelleta i poc després el meu soci que em diu que ja son a la Seo d'Urgell i que en una hora ja arribaran a Sort. Així que em dutxo i equipat m'enfilo a la moto (sense el parapent que el deixo a La Règola) i màquina cap a Sort. Quan hi arribo ja estan comprant els dècims (més de mil números) entre tots. I ja toca fer la ruta amb el grup, que decidim anar a Tremp, girar cap Pont de Muntanyana, pujar al Montsec per la carretera de Alzamora (passant pel Mont Rebei), arribar al Coll d'Ares i ensenyar-los com volen les ales deltes i parapents, baixar a Àger on dinarem al càmping i després de dinar fer el Port d'Àger, passar pel monestir de les Avellanes, arriba-nos a Balaguer i girar cap a Sant Llorenç de Montgai i Camarasa. D'allà a Cubells, Ponts, Calaf i per l'Eix Transversal fins Arbúcies. En total els dos dies he fet 600 km. de conya!
Fotos Vilanova de Meià:
http://picasaweb.google.com/ENRICVOLADOR/VILANOVADEMEIALLIGAPARAPENT2010?feat=directlink
Fotos Sort:
http://picasaweb.google.com/ENRICVOLADOR/LOTERIADENADALSORT2010?feat=directlink