12 de set. 2010

ORGANYÀ-LLIGA CATALANA DE PARAPENT

Nova proba de la Lliga Catalana de Parapent que ha donat dos dies de vols. El dissabte no semblava que seria molt actiu i es va endarrerir la sortida a les 15 h.. S' havia de fer un seguit de balises per la vall, i entre elles hi havia Viloriu, Cabó, Santa Fe i Boixols-Abella. A mida que anàvem sortint els dia es va anar activant i fer las balises de la vall era relativament fàcil. El vol de veritat va començar en travessar la vall i empalmar la serra del Boumort per l'ermita de Santa Fe. Tothom qui vam passar ho vam fer per davant i entrant pel costat assoleiat. Ja enganxats a les parets, només va ser qüestió de vèncer el vent de sud oest i termiquejar amb els voltors que hi ha. Vaig arribar a les antenes de Boixols, que era gaire bé la balisa, i vaig punxar-la per sota les parets. Vaig girar cua, i ja em veia al gol d' Organyà, quan de sobte l' activitat va baixar i no hi havia manera que guanyar alçada. La qüestió va ser que vaig tirar avall, sempre per sota les parets, rascant els boscos fins passat Montanisell. Allí s'acabaven els possibles aterratges i només em quedaven barrancs i bosc. No em vaig atrevir continuar i vaig aterrar a Fenollet, a 4 km. de gol. Hi va haver 5 gols de la meva categoria, per tant, vaig classificar-me 6è. de la mànega, després de volar 2,15 h. per fer 59 km. (molt ràpid per ser un parapent). Si arribo a fer gol hauria tret més de mitja hora al primer que va arribar. Avui diumenge també s'ha fet una proba ràpida per la vall, amb les mateixes balises, però feia mot de vent i jo no he volat. Ja sabeu que el vent i les tèrmiques, per mi, estan renyides. Hi ha hagut molts gols, i aterratges marxa enrere. Al càmping d' Organyà s'ha fet l'entrega dels trofeus i tots cap a casa, Fins d'ací a 15 dies que hi haurà la darrera proba a Vilanova de Meià.