15 de set. 2010

SANTA BÀRBARA (AMB VENT NO BÒ)

Ahir em vaig escapar una estona, a la tarda, amb en Mota fins a Santa Bàrbara i quan vam arribar el vent era de llevant (mal vent ací). Fluix i una mica tèrmic. No ens ho vam pensar i de seguida en Jaume infla la vela en un moment en que el vent tenia una mica d' intensitat i ben encarat, no corra gaire i s' asseu a la cadira tot just arriba al pendent. Surt sense problemes però li remarco que ha de córrer més si no vol tenir algun espant. El vent afluixa i es posa totalment travessat a la sortida. Ho provo i he d' abortar forçosament ja que la vela no em segueix. Així ho intento quatre vegades més sense èxit. Ja quan em disposava a plegar a dalt, em ve una ràfega justa que m' aguanta la vela damunt meu i corrent em llenço i surto bé. El vol és directe a l' aterratge, perdent molta altura i veient que el planeig és el d' una pedra (el llevant m' enfonsa a la misèria). Just damunt del camp d' aterratge no hi ha massa influència del llevant i puc girar un parell de vegades amb una tèrmica que només aguanta mosquits. Aterro al costat de'n Jaume i em comenta que a ell li ha anat d'un pel de no arribar al camp i arboritzar però que arrambant-se molt a la cresta que baixa des de Fontseca ha arribat i ha deixat de suar (suor freda). Pleguem i amunt a buscar el cotxe que hem deixat a dalt i cap a casa a sopar. El dia ja l' hem trencat amb un vol de propina. Salut.