23 de maig 2010

AGER-LLIGA ALA DELTA 2010


Fa bo i això anima, però el vent condiciona la voluntat de fer-ho per disfrutar. Dic això, per què quan sento que l'activitat tèrmica és forta i fa vent, glupppp! ja tremolo de saber que en el vol em trobaré un ball de bastons.

El dissabte el cel es presentava bonic i el vent semblava que es posaria de llevant i es va decidir fer el vol de Ager-Graus-Balaguer. Els màsters surten ben d'hora i s'enfilen als núvols ràpidament, la resta que es troba al terra, amb problemes per posar les balises als seus aparells, s'ho miren i s'emprenyen una mica per la forma que s'ha fet. Però hi ha bona predisposició per no muntar un motí, s'espavilen i surten, també amb bones condicions, tot i que fa vent. No parlo de mi per què jo no ho veig clar i estic una mica espantat, cagat. Total que em quedo al cim per esperar que la tarda s' estabilitzi una mica. Sobre les 16,30 h. surto amb un vent molt fort, però laminar, la qual cosa em deixa sortir sense ni aturar-me a la sortida. Dos Països i ja volo. De moment no trobo massa cosa i busco pel davant la sortida i damunt la nova. En no trobar res de bo vaig cap a l'ermita de la Pedra i em quedo per allí rascant fins que es dispara una de bona que em puja fins 2.500 mts.. Crec que ja estic prou alt i miro el núvol i encara veig al "Depalie" que està més amunt. Res, el deixo i d'una tacada, mig tensat, arribo al Mont Rebei, amb 2.200 mts.. És tard i no m'animo a passar a l'altre costat, i volo pel damunt de Corçà fins el Pla de les Bruixes. Allí hi ha ombra pel núvol que la provoca. M'hi estic una bona estona, passejo fins el Port d' Ager, i quan ja porto 1 h. de vol decideixo anar a terra. Quan estic volant veig arribar a en Marc a Agulló, on aterra. Ha fet la proba i ha tornat fins a la vall per estalviar la recollida a la Mamen. Jo passo pel seu damunt i vaig a aterrar al Maciarol, de sud, i gaire bé em menjo tot el camp, però bé. En Pedro també fa la proba, i la resta queda escampat per Benabarri, Graus i tornada.

El diumenge es preveuen tempestes molt d'hora, per la qual cosa a primera hora del matí pujo amb el meu company Xesc, a fer un vol matiner de parapent. A les 9,30 h. ja som dalt i el vent és de llevant. Aprofitem i sortim i el vol té la poca dificultat d'anar contravent fins Tablones i després el vent ja ens porta fins el Càmping. Aterro sense problemes i amb el vent ja reforçant-se. Els delteros, veient el cel decideixen pujar aviat i a les 11 h. tots ja son amunt. A dalt tothom té pressa per sortir i es decideix la proba de Ager-Estació d'Ager-Corçà-Talarn-Vilamitjana. El vent és fort, de llevant, i les tèrmiques dures segons es veu amb els parapents, que pujent com coets. Jo no ho veig bé, i després d'estar-me-hi una bona estona decideixo plegar l'ala. NO VOLO!, no vull pasar-ho malament. Tots els altres surten, i ben d'hora ja hi ha gent aterrada a Agulló, d'altres rasquen pel vessant de baix, agafant "pepinos" que els fan ballar de valent, els bons voladors ja tornen de la 1ª balisa, i van a la 2ª aprofitant les ascendències per no perdre el sostre que tenen i no haver de treballar massa de tornada. Després he sabut que en Marc ha fet la proba i també ha tornat a Àger. En Pedro i en Juki s'han quedat a Tremp, i els altres pel al vall. Ja a terra, l'Albert de La Seo ha confessat que ha passat por i els altres no s'ho han passat massa bé. No hi ha hagut tempesta, però el cel ha estat amenaçador en algunes ocasions, i a les 17 h. ha quedat tot negre. No ha acabat de ploure, però allò era actiu de veritat.

Espero i desitjo agafar més confiança amb l'ala delta a mesura que passin els dies i faci més vols en condicions més normals. Fotos: http://picasaweb.google.com/ENRICVOLADOR/AGERLLIGACATALANA?feat=directlink