21 de març 2010

ÀGER-PRIMERA PATEJADA AMB FAÏAL


I és que no me'n podia estar!. La meteo pintava fatal, amb pluja tot el dia, però a les 8 h. del matí el cel encara pintava bo, una mica tapat amb el blau encara visible. Per tant, plantejo pujar a La Nova pel dret, fent la caminada matinal i el segon vol amb la Faïal Bivouac. Ja m' arribo al Maciarol, on deixo la furgo, i des d' allí començo a caminar per la carretera asfaltada fins el camp del pi. En el mateix revol surt una pista que es converteix en un camí perdut. S' ha d' anar seguint amb intuïció, tot buscant els llocs més nets (és la tercera vegada que hi pujo i em costa triar el bon camí). Vaig pujant fent el camí a la meva bola, com un senglar (ja sabeu), i en alguns llocs he de recular per provar per un altre lloc. Ja molt amunt retrobo el camí vell, molt perdut i amb vegetació que l' ha ocupat (alcines, arsos i ginestes). La propera vegada portaré un dall per netejar els trams més perdedors, to i que vaig apilonant fites per la propera vegada. Ja a meitat de camí em vaig desviant cap a l' envol de La Nova, i ací és on em trobo amb més vegetació i dificultats per anar directe. Arribo als camps de sota l' envol i m' enfilo per un rocallam que em porta directament a la sortida. No hi ha ningú i el vent comença a posar-se bé. Miro a La Roper i veig que hi ha gent que no surt (després m' han comentat que encar hi havia nord). Jo preparo la vela (guapa, guapa) i surto amb brisa tèrmica. Només treure el nas ja estic girant la primera tèrmica, suau i agradable, la qual em porta derivant de ponent. Estic girant còmodament i arribo per damunt de 300. Ací s' acaba la força de la tèrmica, encara és molt aviat, i encaro cap l' ermita de La Pedra. Pel camí vaig girant tèrmiques suaus molt aprop del relleu. Ja davant l' ermita em troba que el vent s' esta llevantant. M' hi estic una bona estona i quan crec que ja ent tinc prou, torno cap al camp del Maciarol. Torno a fer unes poques cabrioles per sentir-la meva i aterro amb vent cero a la gespa del davant del cobert de l' ultralleuger. M' agrada molt!. Crec que he trobat la vela ideal per muntanya. Aniré reportant els vols que li faci. Fotos: http://picasaweb.google.com/ENRICVOLADOR/AGERPRIMERAPATEJADAAMBFAIAL?feat=directlink