8 de març 2009

EL MATAGALLS (MONTSENY)

És atractiva, alta, amb corbes excitants, però la mala pècora no es deixa!. Unaltra vegada la previsió ha estat tant ben encertada com ja estem acostumats, es a dir, que no s'ha acostat a la realitat ni de conya. Això vol dir que la matinada i pujada que hem fet NO ens ha valgut per poder VOLAR per la cara nord d'aquest cim. Ahir dissabte després de passar tot el dia aguantant el vendaval que va bufar ens va fer extremar les precaucions per garantir que l'intent de baixar volant El Matagalls, fos possible. Mirant webs, previsions, foros, etc., gaire bé tots coincidien que durant el matí bufaria vent de noroest fluix. Per telèfon ens possem d'acord en Pep, l'Emili i jo, i quedem a primeríssima hora per assegurar que abans que la vessant sud s'escalfes i domines el vent meteo, nosaltres ser dalt del cim i sortir. Ens llevem a les 6,00 h. del matí (l'Emili a les 5,20 h.), ja que el viatge i la pujada al cim ens requereixen 1 hora llarga. A les 7,30 ja som al Coll Borderiol posant-nos les botes, i sense perdre temps, amunt que fa pujada. Encara hi ha neu allà on no hi toca el sol, però va fonent ràpidament. La pujada la fem sense aturar-nos, només al Coll Pregon bebem una mica d'aigua, i arribem al cim més d'hora que mai. Però el vent ....... SUDOEST !!!!!!, maricoooonnnnnn !!!!!!. És fluixet, i decidim baixar cap a Sant Segimon de la Muntanya, a una punta de la carena més encarada a ponent. Arribats allà, veiem que ens és impossible sortir; el vent ha pujat d'intensitat i encara ens ve del darrera. Bé ens donem per vençuts ràpidament, deixem l'equip al terra i esmorçem tranquilament, abans però, algúns de nosaltres hem anat fora de la vista dels companys a escriure una carta, amb firma i tot!. Esmorçats, tornem a pujar al cim i conformats iniciem la devallada cap a cercar els cotxes i tornar cap a casa. La baixada ha estat molt divertida per la neu que encara hi ha glaçada a clapes, això a comportat que, per no portar crampons, visitem el terra amb el cul per davant, i depressa!. La cerveseta al Coll de Revell acompanyada amb la bosa de patates ondulades ha posat punt i final del 3r. intent de volar El Matagalls. Però ho tornarem a probar, fins que es deixi. Ja ho diuen "qui la segueix la consegueix".