16 de juny 2009

CAMPIONAT D'ESPANYA D'ALA DELTA 2009


Del dia 5 al 14 de juny vaig estar participant al Campionat d'Espanya d'Ala Delta a Zujar (Granada). Tots els que volem en lliure ja sabem que és terra de calor i vent, i així va ser, gaire bé cada dia el vent feia acte de presència i feia que les condicions de vol fossin difícils, però també dóna joc per fer els circuits més interessants i selectius. Els dos primers dies van ser cancel·lats pel senyor EOLO, el tercer dia, amb vent es va donar el tret de sortida i es va volar amb un vent molt fort pel meu entendre, i jo no vaig volar (vaig desmontar l'ala a la sortida). El dia següent també es va cancel·lar pel vent. Del cinqué fins el darrer es va competir molt bé, amb proves de 87 a 165 km., aconseguits per uns quants pilots. Aquest any ha estat una de les úniques ocasions que he viscut un nacional relaxat, no només en quan a mí, sino que tot l'ambient de pilots (veterans) hi reinava una aureola de tranquilitat, de ganes de volar i passar-ho bé, amb molt bona sintonia per part de tothom, sense donar importància als resultats.
En relació al meu resultat, ha estat dels pitjors, però m'ho he passat d'allò més bé. La veritat és que fins ara habia pilotat una ala totalment desequilibrada i no volaba a gust, pensaba que eren manies meves i que el fet de volar poc perdia la pràctica. Després de parlar amb "el niño" Blay Jr., vaig adonar-me que portaba l'ala molt descompensada dels tips i quant em va donar les mides de fàbrica, vaig poder ajustar-la al meu gust. Ara hi estic a gust i la piloto sense cansar-me. A partir d'ara tot serà diferent...... suposo!.